• Camere Live link="camereLive"
  • Surpriză, 87% dintre românii care au mers pe litoral în ultimii 3 ani vor să revină 

    Neversea Beach
    0 Shares

    Am citit de mai multe ori studiul, mai ales că, inițial, nu am crezut în cifre. Bula de hate creată în jurul litoralului românesc mi se părea mult prea mare pentru a fi spartă de oameni care chiar aleg să vină în stațiunile românești. Apoi am sunat la statistică să văd care este pragul minim pentru un sondaj credibil, iar acesta este de 1025 de persoane, iar cel despre care veți citi a fost realizat pe un eșantion de aproape patru ori mai mare. Am continuat verificările și am sunat la mai multe agenții care vând vacanțe pe litoral și surpriză: cifrele despre vânzările pentru early booking confirmă că românii vor să vină la mare în sezonul estival 2023. Din punctul meu de vedere este momentul în care hotelierii și administrațiile de pe litoral pot lucra împreună pentru a crește gradul de satisfacție al celor care au mai dat o șansă, pe banii lor, coastei românești. 

    Bugetul mediu este de 2000 de lei pentru vacanța din 2023

    Sondajul a fost realizat de compania Litoralulromanesc.ro, cea mai mare platformă de rezervări de sejururi în hotelurile de la Marea Neagră. Studiul relevă faptul că cei mai mulți români care și-au petrecut vacanța de vară în stațiunile autohtone în ultimii trei ani intenționează să revină pe litoral în sezonul estival 2023. Astfel, potrivit cercetării la care au participat 4.026 de persoane, peste 87% dintre respondeți au declarat că iau în calcul această destinație pentru o vacanță vara viitoare, în vreme ce aproape 11 procente nu au luat încă o decizie în această privință. Mai mult decât atât, românii care au de gând să-și rezerve un sejur pe litoralul românesc pentru 2023 susțin că au în vedere alocarea unui buget mai mare pentru pachetul turistic. Astfel, peste jumătate dintre participanții la sondaj (56,7%) au declarat că sunt dispuși să plătească mai mult pentru sejurul la Marea Neagră, în timp ce puțin peste 37% afirmă că vor aloca aceeași sumă ca în 2022. Invitați să indice un prag tarifar până la care sunt dispuși să meargă, peste 64% dintre respondenți au precizat că iau în calcul să plătească peste 2000 lei pentru sejurul la mare, iar 30,3% se gândesc să aloce între 1000 și 2000 de lei pe vacanță. Doar 3,6% își propun să acorde un buget de sub 1000 de lei per sejur.

    Rezultatele obținute arată că litoralul românesc se bazează pe turiști fideli, adică persoane care au mers la Marea Neagră, au testat serviciile din destinație, și-au format o opinie în privința cazării, știu la ce să se aștepte când vine vorba despre plaje, activități, restaurante etc. Iar interacțiunea avută cu destinația i-a convins să revină aici; aceasta este concluzia clară a cercetării, care vine să întărească rezultatele unui studiu anterior realizat de noi privind gradul de satisfacție a turiștilor de pe litoral ce a relevat că românii sunt mulțumiți de curățenia din hoteluri, de serviciile primite, de personal, de raportul calitate-preț, fiecare dintre aceste categorii fiind evaluată cu note de peste 8 din maxim 10. Este foarte important că am reușit să câștigăm încrederea lor și să îi convingem că litoralul autohton merită să fie principala opțiune când vine vorba despre planurile pentru vacanța de vară„, afirmă Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

    Cei mai mulți turiști preferă hotelurile de trei stele

    Românii care își fac vacanțele pe litoralul autohton se orientează, în proporție covârșitoare, către unitățile de cazare de 3 stele (58,5%) și 4 stele (26,1%), iar în ceea ce privește serviciile incluse în pachetul turistic, cei mai mulți – 37% – au declarat că preferă sejururile all inclusive, în vreme ce 29,6% caută cazare cu mic dejun. Cei mai puțini – 13,3% – sunt interesați de un pachet ce include doar cazarea, iar restul preferă variantele de cazare cu demipensiune. 

    studiu
    Datele studiului realizat de litoralulromanesc.ro

    Cifrele obținute în urma cercetării confirmă și clasamentul stațiunilor preferate, așa cum l-a indicat bilanțul prezentat de Litoralulromanesc.ro la finalul sezonului estival 2022. Astfel, stațiunea Eforie Nord este preferata persoanelor care au participat la sondaj, clasându-se pe prima poziție cu 26,5%. Pe locul al doilea se află Mamaia, stațiune aleasă de 20,6% dintre respondenți. Urmează pe poziția a treia, dar la mare distanță de primele două clasate, stațiunea Saturn – cu 9,4%, și pe locul 4 – Neptun, cu 7,7%. Topul 5 este completat, la egalitate, de Venus și Jupiter. 

    Ionut Nedea
    Ionut Nedea

    „Cel mai probabil, preferința pentru stațiunea Eforie Nord va fi menținută și în sezonul estival 2023, așa cum s-a întâmplat în sezonul 2022, când mulți dintre turiștii care mergeau în Mamaia s-au orientat spre sudul litoralului, în special către Eforie Nord. Dacă Mamaia își va redobândi prima poziție în topul stațiunilor preferate depinde foarte mult de modul în care autoritățile vor implementa o strategie coerentă în ceea ce privește taxa de parcare în stațiune, iar hotelierii vor ști să îi câștige pe turiști cu oferte atractive”, adaugă reprezentantul Litoralulromanesc.ro.

    Plaja Eforie
    Plaja Eforie

    Datele colectate mai arată că cei mai mulți români merg în vacanță pe litoralul românesc împreună cu familia (68%) sau cu partenerul/partenera (aproape 21%), în vreme ce prietenii sunt aleși pentru vacanță de doar 5,6% dintre respondenți. 72% dintre participanții la sondaj merg în această destinație o singură dată pe an, litoralul fiind frecventat de două sau mai multe ori pe an de restul respondenților.  

    La sondajul online efectuat de Litoralulromanesc.ro în perioada 7-14 octombrie au participat 4.026 de persoane. În ceea ce privește datele demografice, peste două treimi dintre respondenți sunt în categoria de vârstă 35-54 de ani, 15% sunt din categoria de vârstă 55-65 de ani, 10,5% au vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, aproape 5 procente au peste 65 de ani și doar 1% au între 18 și 24 de ani. 

    Avatar
    Adrian Gorpin

    Lucrez de mai bine de 20 de ani în media. Am început la TV Neptun, iar 18 ani am lucrat la Pro Tv. În fiecare an, încerc să văd ce lucruri bune s-au făcut pe litoral, ce trebuie îndreptat şi dacă există modele pe care le putem urma. Funkytravel.ro este o „coală” digitală în care vei descoperi analize despre turism, interviuri cu oameni care lucrează în acestă industrie, ponturi de cazare, dar şi câteva dintre aventurile pe care le-am trăit