Da, așa arată standul ca în fotografia de deschidere a acestui articol. Imaginea ca și textul de însoțire pot fi regăsite chiar pe pagina oficială a Consulatului General al României la New York.
“În zilele de 19 şi 20 martie 2022, a avut loc la New York, Târgul internaţional de turism The Travel & Adventure Show, în cadrul căruia România a deţinut un stand de prezentare şi promovare a produselor turistice autohtone. Manifestarea a constituit spațiul mult așteptat de specialiștii din domeniu pentru a disemina informații exclusive, oferte de călătorie și programe turistice care nu pot fi găsite într-o astfel de prezentare nicăieri altundeva. Reprezentanţii ţării noastre au beneficiat, pe toată perioada desfăşurării evenimentului, de suportul şi sprijinul logistic al conducerii Consulatului General al României la New York şi al echipei Biroului de Promovare Comercială şi Economică.”
“Anul Domnului 2022, 65 de milioane de ani de la perioada cretacică. România e reprezentată prin poze lipite pe perdea. Fantastic”
Inițial, am crezut că a fost o adunare la o întâlnire sătească de prin Kansas, dar documentez mai mult și caut pagina oficială a evenimentului de la New York. Să vezi și să nu crezi! România s-a prezentat cu o perdea cu poze la unul dintre cele mai mari târguri de turism din Statele Unite ale Americii. Nu mă credeți, apăsați butonul PLAY !
Pe pagina oficială a evenimentului nu am regăsit un tarif pentru participanți, dar mă gândesc că nu este deloc ieftin. Și tot pe pagina oficială a celor de la Travel & Adventure Show găsesc și o informație crucială. Locația și modul de prezentare sunt extrem de importante pentru a obține vizibilitate, dar și pentru creșterea ROI (Return on Investment).
Sunt sigur că perdeaua cu poze a celor de la Consulatul General al României la New York a atras cele mai multe priviri, iar zeci de mii de turiști americani au fost impresionați de pozele prinse cu bolduri de perdea. Pe pagina oficială a Consulatului curg comentarii, cele mai multe ironice. Vă las doar câteva!
“Anul Domnului 2022, 65 de milioane de ani de la perioada cretacică. România e reprezentată prin poze lipite pe perdea. Fantastic”
“Când vezi spre ce și cine se duc taxele noastre te apuca groaza și dorința de emigrare”
„Mai bine făceați niște sandwich-uri cu mămăligă dacă ați vrut să faceți mișto de vizitatori. Derbedeilor!”
România a avut în ultimii doi ani cea mai mare scădere a turismului de incoming din Uniunea Europeană, fiind aproape zero la nivelul anului 2020
Anunțul a fost făcut de Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. „România a avut cea mai mare scădere a turismului de incoming din Uniunea Europeană. La nivelul anului 2020 scăderea a fost de 94%, adică am avut turism de incoming aproape zero”, a precizat Dumitru Luca, într-o conferinţă de presă despre piaţa de incoming. Acesta susţine că cea mai nefericită măsură luată de autorităţi în perioada pandemiei a fost blocarea activităţii bazelor de tratament, a staţiunilor balneo, adică a „celei mai importante resurse pe care ne-a dat-o Dumnezeu”, iar angajaţii au fost trimişi în şomaj. „În loc să folosim această resursă, pentru că atunci aveam nevoie de ea mai mult decât oricând pentru refacerea post Covid, noi am considerat că e mai bine să le ţinem încuiate şi să trimitem oamenii în şomaj, iar cei mai mulţi au plecat în alte domenii. Şi aşa cum am anticipat atunci, pe măsură ce se reia activitatea, nu mai avem cu cine să o reluăm. Este o penurie acută de forţă de muncă în turism, în industria ospitalităţii, penurie pe care momentan nu mai avem de unde să o acoperim, întrucât cei care au plecat, ori au plecat peste hotare în acelaşi domeniu, ori au plecat în alte domenii unde au mai multă siguranţă a zilei de mâine. Acum singura posibilitate ar fi forţa de muncă din import, dar şi aici ne lovim de procedura foarte greoaie de acordare a vizelor de muncă pentru străini. Durează între 6 şi 8 luni ceea ce este inadmisibil în condiţiile în care iarna noi pregătim sezonul de vară”, a transmis Dumitru Luca.
O altă problemă ridicată de şeful ANAT este obţinerea vizei turistice pentru România, care de multe ori se ia mai greu decât viza Schengen. „Viza turistică pentru România se ia mult mai greu decât viza Schengen – birocraţie, deplasări, ba n-avem consul, ba nu avem program, ba nu are cine să scrie – pune oamenii pe drumuri şi îi descurajează. Cei care aveau planuri, dar nu erau hotărâţi să vină în România, de multe ori aleg alte destinaţii, ori dacă ţin neapărat să vină în România aplică pentru viză Schengen care, din fericire, le permite să vină şi în România. Toată admiraţia pentru puţinii colegi care mai au curaj să facă incoming în România”, a mai spus preşedintele ANAT.
Pingback: Iată cât a costat perdeaua neagră de la New York! Explicații oficiale
Pingback: Rumänien wurde auf der New Yorker Tourismusmesse mit einem schwarzen Vorhang und einigen Bildern "beworben". - Nach Welt
Pingback: România „s-a „proiectat” la Târgul de Turism de la New York cu o perdea neagră și câteva fotografii - 4liferecordz.com
Pingback: Cum a arătat standul României la Travel & Adventure Show New York. „Mai bine făceați niște sandwich-uri cu mămăligă dacă ați vrut să faceți mișto de vizitatori” – Diaspora Romania
Pingback: Prezentare rușionasă a României la Târgul de Turism din New York! | Turism Istoric
Pingback: Toate participările la târgurile internaționale de turism vor fi suspendate
Pingback: De ce s-a folosit perdeaua neagră și cât a costat prezența la Travel Show New York. Explicațiile ministrului Turismului – Diaspora Romania
Pingback: Noi cu perdelele negre, Bulgaria cu promovarea în 25 de tări
Pingback: România vs Bulgaria/ meciul privind promovarea turismului - Călărași PRESS
Pingback: Te-ar convinge acest film să vii în România ?
Pingback:  De ce nu are România o imagine favorabilă pentru turism?