• Camere Live link="camereLive"
  • Vacanță în pandemie pe o navă de croazieră

0 Shares

Coasta Amalfi sau tot sudul Italiei? A fost dilema cu care ne-am confruntat ceva timp înainte să plecăm în vacanță. Și a ieșit câștigătoare o croazieră de vis în Marea Mediterană de-a lungul coastelor Italiei, Siciliei și Sardiniei. Fără să realizăm, într-o frumoasă duminică de iulie, post valul trei de pandemie, aterizam pe Fiumicino și ne îndreptam spre Civitavecchia, micul mare port de lângă Roma. Spun mare pentru că zilnic acolo acostează zeci de orașe plutitoare care plimbă pe Mediterană zeci de mii de turiști.

Civitavecchia, finala și balconul lui Manuel

Primul impact cu Civitavecchia, orașul bijuterie, a fost când ne-am cazat la pensiunea lui Manuel. Imaginați-vă o cameră într-o clădire veche, romană, din care vezi o bună parte din portul din Civitavecchia. Și piesa de rezistență: balconul. Acesta a fost de altfel elementul determinant atunci când ne-am hotărât ce cazare alegem. Vă spun și de ce: de la măsuța din balcon, cu un cappuccino în față, Andreea, și cu un veritabil espresso italian, eu, aveam o priveliște de vis, fie că vorbim de răsărit, apus sau orice alt moment al zilei.

Priveliștea spre Civitavecchia

Dar să ne întoarcem la micuțul orășel italian. Fără să ne programăm, am ajuns în Civitavecchia chiar în ziua finalei Campionatului European și toată Italia fierbea la propriu. Ne-a plăcut mult Civitavecchia mai ales că a fost începutul unei vacanțe extraordinare.

Croaziera în era coronavirusului

Prima noastră croazieră a început destul de strict având în vedere că italienii au suferit mult de pe urma noului coronavirus și acum suflau și-n iaurt. Asta înseamnă că, înainte de îmbarcare, am trecut prin măsurarea temperaturii și teste antigen. Am trecut și de acest pas și am urcat pe orașul plutitor Costa Firenze. O bijuterie de navă în adevăratul sens al cuvântului. Tot vaporul era o copie plutitoare a orașului Florența. Găseai acolo Piazza dei Signiori, vestita piață florentină, sub forma unui lounge luxos înconjurat de magazine cu branduri renumite. Pallazo Vechio și Dei Medici erau reconstituite pe navă ca restaurante fine dinning, cu preparate gustoase și vinuri toscane. La toate acestea se adaugau zeci de baruri, restaurante tematice, lounge-uri unde puteai savura un cocktail în timp ce făceai plajă, cluburi cu dj sau muzică live, piscine, expoziții, teatre și cazino. Totul pe o lungime de 330 metri, 18 punți și aproape 2000 de pasageri din 5000 cât poate să ducă nava

Bogdan și Andreea

După ce am luat în primire cabina, care putea rivaliza ușor cu o cameră de hotel de patru stele(reale), am mers în plimbare pe mastodontul plutitor. Până seara am reușit să vedem o mică parte din navă dar, în zilele care au urmat ne-am stabilit clar locurile preferate. Plajă la Solarium, puntea cinci la prova navei, cina la Dei Medici și distracția de noapte la Della Moda Club. Nu vreau să trec peste un amănunt foarte important: cocktailurile pregătite de Bayu, barmanul din Indonezia care a reușit să ne facă după amiezile mult mai frumoase. Dacă nu știam ce să bem, știa Bayu, care găsea întotdeauna cocktailul potrivit pentru mine și Andreea. De altfel, din personalul auxiliar al navei făceau parte foarte mulți indonezieni, simpatici și întodeauna pregătiți să te ajute și să te servească. La fel ca Bayu erau și colegii lui de la Della Moda care, indiferent cât de aglomerat era clubul, reușeau să ne găsească masă în timp record.

Ploaia de cenușă, limoncello și superba panoramă a Siciliei

Am ajuns în Napoli după o noapte de navigat liniștită și fără peripeții. Costa Firenze este o navă stabilă și pot spune că nu am simțit niciun moment că suntem în marș. Orașul în care s-a inventat pizza ne-a primit cu aproape 30 grade și un soare relativ prietenos. L-am văzut în fugă pentru că destinația noastră din acea zi era clară: Coasta Amalfi și, în special, Sorento. Unul din simbolurile Italiei, micul oraș de coastă ne-a determinat să ne gândim foarte serios la o vacanță de cel puțin o săptămână în Amalfi. Străduțele înguste și pitorești, magazinele și restaurantele cochete care se potriveau perfect cu vilele turistice și hotelurile high class, sunt doar câteva din motivele pentru care ne-am întoarce în Sorento. Din păcate, am avut la dispoziție doar o zi pentru una din bijuteriile turistice ale Italiei. Nici nu ne-am dezmeticit bine că am ajuns în următorul port: Catania, prima oprire din paradisul sicilian. Nu pot să spun că orașul în sine m-a impresionat, dar la 50 de kilometri de Catania, amândoi am spus Wow. Pentru că am ajuns la Taormina, sanctuarul zeilor și locul preferat al vedetelor italiene și nu numai.

Când ajungi în Taormina, primul lucru care îți vine în minte este: dolce vita sau cum spunea un afiș de la intrarea în oraș: Life is beautiful in Taormina. Starea pe care ți-o dă o simplă plimbare prin Taormina nu poate fi comparată cu nimic. Străzile pitorești, terasele cochete și magazinele cu limoncello sunt ingredientele perfecte pentru o ieșire din normal. Și dacă tot vorbim de limoncello, vă spun că am încercat vreo șase șapte feluri într-o făbricuță-magazin din stațiunea vedetelor. Andreea a capitulat după al patrulea fel dar eu m-am încăpățânat să le dovedesc pe toate. Și bine am făcut pentru că am plecat de acolo cu o butelcă pântecoasă din cel mai bun soi. Ceea ce ne-a impresionat însă cel mai mult din Taormina a fost teatrul antic grecesc. Priveliștea care ți se așterne în fața ochilor în momentul în care ajungi la ultimul rând de scaune este senzațională. O Sicilie superbă cu o mare de un albastru ireal și sute de ambarcațiuni care o brăzdează sunt primele lucruri care îți captează privirea. A existat însă și un minus in toată această poveste însă un minus interesant. O experiență nouă numită ploaia de cenușă. Dacă nu ați experimentat așa ceva nici nu știu dacă să vă recomand sau nu. Poate cu pălărie așa cum a avut Andreea, în niciun caz cu părul în vânt ca mine pentru că vă trebuie cel puțin o ora sub duș doar să dați jos straturile de cenușă de pe pielea capului.

Cefalu, ziua de sailing și Costa Smeralda

În micul orașel de pe coasta Siciliei, lângă Palermo, am ajuns după o noapte liniștită de navigat. Am plecat de la vapor printr-un Palermo destul de aglomerat și în aproximativ o oră ajungeam în Cefalu. Boema stațiune de litoral a Siciliei ne-a întâmpinat cu un perete înalt de calcar numit de localnici Rocca și sub acel perete un furnicar de oameni, străduțe și o plajă frumoasă cu nisip fin. În Cefalu am reușit să scoatem din pepeni ghidul grupului pentru că la orice pas vedeam câte un loc pitoresc pe care îl imortalizam și astfel ne mai pierdeam de ceilalți pasageri care urmau disciplinați indicațiile italiencei care ne ghida. Ne-a placut că multe terase și restaurante din Cefalu au o priveliște de senzație de la masă. Următoarea zi, o altă oprire: Cagliari.

Cagliari, Sardinia

Capitala Sardiniei ne-a lasat impresia unui oraș curat, aerisit și ușor de vizitat. Pe lângă Il Castello, Duomo și Amfiteatrul roman ne-a plăcut mult Poetto Beach. Este o plajă superbă care se întinde pe aproape zece kilometri cu nisip fin și o Mediterană de turcoaz. În anumite locuri am văzut stoluri de flamingo care se odihneau în golfulețele ferite de valuri și vânt. Am plecat din Sardinia iar Costa Firenze avea în față o zi întreagă de sailing, o zi pe mare care ne-a dat posibilitatea să mai descoperim din minunățiile orașului plutitor. Astfel, de la Cagliari la Savona am facut plajă, am savurat cocktailurile pregătite de Bayu, prietenul nostru indonezian care nu știa absolut nimic despre România :), și am colindat punțile navei pe care nu am ajuns în celelalte zile. Seara, am mers la un spectacol de acrobație artistică la Teatro Rossi și apoi, ca de obicei, la clubul nostru preferat, Della Moda. Ultima destinație a călătoriei noastre pe apă a fost Savona, orășelul de pe Costa Smeralda, o prelungire italiană a Coastei de Azur. Pitoresc și liniștit, Savona a fost tranzitil spre Genova, acolo unde aveam să vizităm unul dintre cele mai mari acvarii din Europa.

O experiență interesantă care ne-a purtat într-o lume subacvatică foarte complexă. Am aflat că Acquatio di Genova se întinde pe peste 30000 metri pătrați și găzduiește peste 15000 animale din 400 specii diferite de pești, mamifere marine, păsări, reptile amfibieni și nevertebrate. O ocazie ideală pentru o ședință foto completă în lumea apelor.

Ziua petrecută în orașul lui Columb a încheiat practic croaziera noastră având în vedere că următoarea oprire a fost Civitavecchia, portul italian în care am debarcat.

În loc de concluzii...

Una peste alta a fost o croazieră de neuitat, lipsită de peripeții, care ne-a îmbogățit mult ca și călători și ne-a făcut să trecem pe lista de vacanțe destinații pe care le-am văzut pe repede înainte precum Coasta Amalfi sau Sicilia.

Andreea si Bogdan

Pot să vă spun că nava pe care am navigat ne-a impresionat din toate punctele de vedere. Dincolo de luxul evident, am remarcat calitatea serviciilor, atenția pentru detalii și bunul gust. Prima noastră croazieră nu va fi sigur și ultima dar asta este o altă poveste…

Dacă vă întrebați de costuri, vă spun că biletele de avion și cele pentru croazieră au fost luate separat. Pachetele de croazieră sunt în funcție de bugetul fiecăruia. Noi am ales să cumpărăm vacanța direct de pe site-ul companiei care operează nava de croazieră.

Vrei să rămâi la curent cu ultimele noutăți de pe litoral?
    Abonează-te la newsletter!

Află cele mai recente vești, informații, tips-uri, știri de actualitate și noutăți de la malul mării. Cele mai bune ponturi de cazare, coduri de reducere pentru vacanțe și informații verificate despre turism.

Schi Austria

Abonează-te la Newsletter!

Află cele mai bune ponturi de cazare, coduri de reducere pentru vacanțe și informații verificate despre turism.

Felicitări, te-ai abonat cu succes! Vei primi curând informații de la echipa Funky Travel!